Longering

Idag stod longering på schemat. Spirit är väldigt duktig när man longerar, och lyssnar så bra på röstkommandon.
Jag började, som jag brukar, med att skritta fram henne utan någon form av inspänning så hon fick gå i valfri form (hon brukar bli låg och stadig). Lät henne sedan trava i olika tempon i samma form. Sedan hade jag inspänning på henne en stund, och jobbade i trav och galopp. Till sist tog jag av inspänningen igen, lät henne trava av i låg form och gick sen runt med henne på banan för att skritta av. Ett ganska kort pass, men jag märker att bara det lilla är jobbigt för henne. Men hon var superduper duktig ändå som jobbade på så bra som hon gjorde idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0