Nu är vi tillbaka!

Vi gick i ide ett tag, Spirit och jag. Vintern börjar nu så sakta släppa sitt järnhårda grepp runt oss, och vi har de senaste dagarna andats luft som luktat vår. Ridbanan är fri från sitt snötäcke och på lördag har vi vår första dressyrträning för tränare för i år. Vår första överhuvudtaget tillsammans faktiskt, då vi mest tränade markarbete i höstas. I vinter har vi inte tränat på något alls, förutom att hålla oss på benen när halkan var som värst. Spirit "föll ur" och tappade både hull, muskler och blev stel och spänd under den långa vilan. Med en stor dos grovfoder, lite extra vitaminer, en veterinärkoll samt massage så börjar min lilla häst komma tillbaka till sitt vanliga jag. Inspirationen och glädjen har kommit tillbaka i takt med att solen lyser längre och längre för varje dag.
Jag är lyckligare än någonsin för att våren är på väg. Den kanske inte är här riktigt än, men den börjar smyga sig på. Nu har vi det bästa framför oss.

Kommentarer
Postat av: Jakob Ahlquist

förstår hur ni tänker :) Var nog inte tydlig men jag hade tänkt att bara hoppa över ett år och se hur det är och dessutom behöver man inte värsta utbildningen för att jobba i stall, och skulle jag nu skada mig så är det bara att börja skolan igen! Jag vill inte gå hästlinje långt bort då det blir svårt för mig att tävla då.

2011-03-22 @ 21:16:54
URL: http://collbaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0