Brrrrr!

Usch, vilket ruskigt väder! Det blev inget vidare dressyrpass idag. hade tänkt rida ett kort pass på ca 30 minuter, men vi höll bara ut i 20! Jag frös, Spirit var inte på arbetshumör, underlaget var hårt.. Så vi red envist på i en liten stund, i stort sett bara i skritt och med små inlägg i trav här och där, där marken inte var alltför hård och ojämn. Sen gick vi in i stallet igen. Spirit blev ompysslad, borstad och fick sen gå in i boxen och mumsa på sitt hö. Först då blev hon nöjd och buffade vänskapligt på mig igen. Imorgon ska hon vila (istället för på onsdag, då jag är ledig på förmiddagen och ska rida ut i skogen) för jag går i skolan sent och lär inte vara i stallet förrän det blivit mörkt. Tvivlar även på att ridbanans underlag blivit bättre under natten... Hört rykten om att det ska komma snö imorgon. Är vintern verkligen här redan?
Pappa med Spirit för ett par veckor sedan.


Jag och Spirit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0