Dom stänger men ingen bryr sig

Förut skrev jag mycket mer än vad jag gör idag. Sedan jag började plugga så har den sortens kreativitet liksom runnit av mig som vatten, för att jag inte haft ork. Hittade texten nedan i något gammalt dokument på datorn. Jag minns inte riktigt när jag skrev den, men jag tycker om den.

Vems ögon? Vems famn?
Vems kärlek och vems famlande händer, på mig?
Jag vill känna för att sedan tröttna
Få allt att falla på plats för att sedan falla isär
Jag blir hel, och går itu
Att falla utan livlina, men ändå aldrig falla fritt
Jag kan inte leva med men inte leva utan
Jag vill bli lämnad ensam men ändå hålla kvar
Ryggar mot varandra, händer i varandra
Du i mig, jag i dig.



Och nej, nu är detta inte längre bara Spirits blogg. Vi får dela, som vänner.

Helgen som gick

Varit lite sisådär med ridningen under helgen. Vädret har bidragit med sitt, det har kommit så himla mycket snö och KALLT har det varit. Och som pricken över i:et så har jag åkt på en dunderförkylning, vilket är anledningen att jag inte ens har en tanke på att ge mig ut och rida när det är så pass många minus som det är. Satsar hellre på att bli frisk. Spirit har fått bli longerad i ridhuset (då packade jag på mig så mycket kläder så jag såg ut som en michelingubbe). Jag hoppas hon inte blir FÖR galen av detta.. Ingen ridning + en köldknäpp = knasig häst! Hur knasig får veckan som kommer utvisa..

Veckoplanering

Beror lite på vädret och förkylningen jag dragit på mig, men förhoppningsvis kommer det se ut såhär:
Måndag: Skritta ut
Tisdag: Lite dressyr/markarbete
Onsdag: Dressyrträning
Torsdag: Uteritt
Fredag, Lördag, Söndag: Vila, jag åker till Skåneland.

Nytt försök

Hittat tillbaka till denna bloggen igen, då wordpress gjorde mig bananas. Orkade inte blogga där då det var allmänt krångligt och tog hundra år att ladda upp en bild..
Tillbaka här med andra ord. Jag ska försöka blogga kontinuerligt, annars finns det egentligen ingen mening med att blogga överhuvudtaget. Jag har även köpt mig en ny digitalkamera, så nu ska Spirit förevigas lite oftare än förut. Kommer mest att blogga om vår vardag och träning tillsammans. Det har hänt ganska mycket med Spirit på sistone, vilket har varit krävande och tufft emellanåt. Med detta menar jag att hon själv blivit tuffare och starkare. Detta är för mig både positivt och lite negativt. Positivt i och med att hon blivit finare i kroppen, och satt rätt muskler. Negativt då hon blivit så stark och het att jag ibland inte riktigt orkar rida igenom henne utan ger upp. Men jag hoppas vi ska hitta en balans snart, där vi båda trivs.
Spirit sommaren -10. En riktig liten vildhäst.

RSS 2.0