Hej höst

Vi har nu tågat in i november månad, och det känns som man inte har så mycket inspiration att hämta utifrån det... Vädret är just nu ganska typiskt för en sen höstmånad och jag känner mig ganska nöjd med att halvsitta i soffan med stortröjan och raggisarna på. Men, jag har en sötnöt som står ute i hagen och väntar på matte så slöa får jag göra efter stallet.
Förra veckan blev lugn för Spirit. Underlaget på ridbanan var inget kul alls, så det blev lugna skogsturer veckan igenom. Så idag har jag planerat in lite dressyr för pållan.
Vår vecka kommer alltså se ut såhär på ett ungefär:
Måndag (igår): Lång skrittrunda i skogen med Anna och Velvet.
Tisdag (idag): Dressyr. jobba lösgörande med tempoväxlingar och övergångar på böjda spår.
Onsdag: Markarbete på ridbanan. Har dock inte bestämt mig för någon övning än.
Torsdag: Vila med pyssel.
Fredag: Uteritt
Lördag: Markarbete.
Söndag: Vila. Pyssel i stallet och eventuellt en promenad i skogen.
Nu ska jag nanna en timme, sen ska jag och pojkvännen ta oss ut till stallet. Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0