She's got a thing for wood

Min häst är nog ingen häst. Jag tror hon är en bäver!
Hon gnager på boxväggen så fort hon käkat upp sitt hö på kvällen.
Jag tror inte hon är rastlös, då hon går i hagen flera timmar plus att jag sysselsätter henne i någon form i stort sett varje dag. Läste på lite på nätet, och det stod bland annat att det är naturligt för hästar att äta på trä. Jag och Anna var bara lite undrande då hon har börjat med detta de senaste veckorna. Men så läste jag senare att träbitandet kan öka vid fuktigt väder och när det ligger kring noll grader...
Det är nu ett helt projekt kring min lilla träätande häst. Idag hängde jag upp stoora bitar trä (från äppelträd), och hoppas att hon ska gnaga på dom istället. Ska även prova att ha henne ute någon timme längre på kvällarna och öka höet litegrann. Kan ju dock inte ge henne hur mycket som helst... ;)
Någon mer som har erfarenhet av hästar som har en smak för trä?

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att det händer dig också, haha! Hon gjorde likadant i Smedstorp och Gröstorp så jag antar att hon bara gillar att tugga ;) Men jag minns inte ifall det var vid de regniga perioderna, minns bara att hon tuggade trä!

Hur som helst, kul att se att det går så bra! Lite sent att sitta här och skriva nu, så skriver igen nån dag, så får du berätta lite hur det går!

2010-11-19 @ 01:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0